Köpinformation

Här finner du detaljerad information som rör köp av de produkter som finns på Min present.

Om det är något du inte förstår eller undrar över så finns en sammanställning av de vanligaste frågorna och svaren här »


Beställning

För att handla hos oss behöver du logga in. Vi sparar dina adress och kontaktuppgifter så att du enkelt kan handla flera gånger utan att behöva uppge informationen igen. I samband med beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter.
Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att få den information som företaget har registrerat. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Alla priser på minpresent.se är i svenska kronor inkl eventuell moms.

Du kan se dina orderuppgifter på skärmen samt på den orderbekräftelse vi skickar till din e-postadress. Skulle du ha några frågor angående orderbekräftelsen eller vill du att vi skickar en ny orderbekräftelse, skicka e-post till info@minpresent.se.

Betalning

Betalning hos minpresent.se sker genom Samport Payment Services som är en av Nordens ledande leverantörer av betaltjänster via internet och är certifierade av banker och kortinlösare till att hantera betaltransaktioner på högsta säkerhetsnivå. 

Vid betalning med kort skickas du vidare till en säker sida med SSL-certifikat hos Samport Payment Services där du tryggt kan fylla i dina kortuppgifter och genomföra betalningen. Vi hanterar aldrig dina kortuppgifter.
Det kan aldrig dras ett större belopp än det du har godkänt vid köpet.

Leveransvillkor

Leverans per e-post:
Den vanligaste formen för leverans är per e-post. Då  får du eller mottagaren presentkorten i e-postlådan. Om du väljer dig själv som mottagare kan du välja att skicka presentkortet vidare eller skriva ut det för personlig överlämning.

Leverans per brev:
Beställning för leverans per brev dagen efter ska göras innan kl. 15:00 måndag - torsdag. Det är ingen leverans lördagar, söndagar och helgdagar.
Alla presentkort levereras med Posten.
Vid försenad leverans har du som kund rätt att häva köpet.
Om adressuppgifterna till mottagaren inte är korrekta bär minpresent.se inget ansvar för leveransen.
Var därför noga när du lägger din order. Kontrollera adressen en extra gång och se till att det namn du uppger även står på mottagarens dörr/brevlåda.  

Leveransavgifter

Leverans av ett presentkort per e-post är gratis.
Det kostar 30:- per fysiskt presentkort du beställer.

Seviceavgift

Det tillkommer en avgift på 5:- per presentkort. Detta täcker administrations- support- och hanteringskostnader.

Ångerrätt

Om du ångrar ett köp av presentkort kan det returneras till oss inom 14 dagar. Ångerrätten gäller från det att du mottagit varan.

Kom i håg att bifoga upplysningar som gör det möjligt för oss att indentifiera dig: namn, adress och telefonnummer. Har du sparat orderbekräftelsen får du gärna sända med en kopia av denna.

Alla eventuella omkostnader som tillkommer i samband med en retur av presentkort står kunden för.

När du har sänt ett presentkort i retur till ovanstående adress, krediterar vi det betalda beloppet och sätter in pengarna på ditt konto senast 8 dagar efter att vi mottagit varan.

Tvister

Eventuella tvister som involverar minpresent.se avgörs i svensk domstol i enlighet med svensk rätt.

Ansvar

minpresent.se tar endast ansvar för köp av presentkort och betalningar som är gjorda direkt via www.minpresent.se

Support och tillgänglighet

Har du frågor, är du alltid välkommen att kontakta oss via e-post till info@minpresent.se. Frågor som rör köp/beställning besvaras inom 24 timmar vardagar.

Varukorg meny